’n Kerk is meer as net ’n gebou – dit is ’n gemeenskap van geloof, hoop en liefde. Maar hoe wys julle dit vinnig en duidelik aan mense wat verbyloop, aanlyn blaai, of op soek is na ’n gemeente om aan te behoort? Julle logo is die eerste visuele boodskap wat sê: “Hier is ons. Hier is ’n plek vir jou.”
’n Goeie logo is meer as net ’n mooi prentjie – dit is ’n getuienis, ’n uitnodiging, en ’n herkenbare simbool van julle geloofsgemeenskap. Dit help mense om julle maklik te onthou, te vertrou en te verstaan. Maar hoe ontwerp julle ’n logo wat tydloos, betekenisvol en professioneel lyk? Hier is tien riglyne vir ’n mooi en funksionele logo.
1. Wat is julle logo se hartklop? – Boodskap & betekenis
’n Logo is nie net ’n prentjie nie – dit wys wie jy is!
Julle logo is julle organisasie se visuele handtekening – dit moet wys wie julle is en waarvoor julle staan! Dit is nie net ’n mooi prentjie nie; dit is ’n storie sonder woorde. As julle julle hele missie in een simbool moes vasvang, hoe sou dit lyk?
As ons organisasie ’n eenwoordprentjie moes wees, wat sou dit wees?
Moenie ’n opstel skryf nie!
As mense ’n hele paragraaf moet lees om julle logo te verstaan, is dit nie ’n logo nie – dit is ’n storieboek!
2. Die 3-sekonde-toets – Eenvoud & herkenbaarheid
Die beste logo’s is maklik om te onthou!
Die beste logo’s is soos ’n goeie vriend – maklik om te herken, sonder om te wonder wie hulle is. As mense hulle kop moet kantel, of ’n dekodeerder moet gebruik om julle logo te verstaan, probeer weer! Hou dit eenvoudig, elegant en direk op die punt.
As iemand ons logo net vir drie sekondes sien, kan hulle dit beskryf?
Moenie ’n Picasso-legkaart maak nie!
As mense hulle kop moet kantel, skrefies moet loer of ’n speurder moet bel om julle logo te verstaan, is dit te ingewikkeld!
3. Mode of meesterstuk? – Bydrae oor tyd
Mode verander, maar ’n goeie logo bly staan!
Julle logo is nie ’n modegier nie – dit is ’n handelsmerk-erfenis. Moenie julle logo ontwerp om by hierdie jaar se Instagram-trends te pas nie, dink verder.
Sal hierdie logo oor 10, 20 of selfs 50 jaar nog sin maak?
Moenie julle logo ’n TikTok-trend maak nie!
Wat vandag cool lyk, kan môre ou-af wees. Maak seker julle logo gaan lank hou!
4. Groot, klein & oral tussenin – Groot & klein werklikheid
Julle logo moet op ALLES mooi lyk!
Julle logo moet oral werk. Toets dit swart en wit, kleurvol, groot en klein – ’n goeie logo bly duidelik, ongeag die formaat. En onthou: as dit op ’n pen te besig lyk, is dit te besig!
Lyk dit goed op ’n klein foon-ikoon én ’n groot advertensiebord?
Moenie die krummeltjie-toets ignoreer nie!
As julle logo soos ’n morsige vlek lyk wanneer dit klein is, moet julle dit eenvoudiger maak!
5. Kleure wat praat – Kleur & gevoelens
Elke kleur vertel ’n storie!
Kleur is soos ’n verborge taal – dit vertel mense hoe hulle oor julle organisasie moet voel. Kies ’n kleurpalet wat julle storie vertel!
Watter emosie wil ons hê moet mense voel as hulle ons logo sien?
Moenie julle logo uit ’n nar se kas trek nie!
Net omdat julle AL die kleure kan gebruik, beteken dit nie julle moet nie! Kies kleure wat werk, nie wat jou oë seermaak nie.
6. Die towerkrag van vorms – Simboliek & betekenis
Vorme het krag!
Elke vorm dra ’n boodskap. ’n Sirkel sê eenheid, ’n driehoek sê stabiliteit, en ’n kruis dra ’n diep geloofsbetekenis. Dink mooi oor watter vorm die beste julle missie en identiteit verteenwoordig.
Watter vorm, simbool, struktuur (vierkantig) of vloei (ronder) pas natuurlik by ons werk of geloof?
Moenie julle logo soos McDonald’s s’n laat lyk nie!
As mense sê: “Wag, lyk dit nie soos die McDonald’s ‘M’ net sywaarts gedraai nie?” is daar ’n probleem! Wees uniek!
7. Die groot leesbaarheidstoets – Leesbaarheid & styl
Die regte letters sê baie!
’n Logo se lettertipe sê alles. Maar as mense dit nie kan lees nie, is dit nutteloos! Een of twee lettertipes is genoeg – julle logo is nie ’n handgeskrewe skoolprojek nie!
Wys ons lettertipe dat ons vriendelik, professioneel of modern is?
Moenie 15 verskillende lettertipes gebruik nie!
’n Logo is nie ’n losprys-brief nie! Hou by een of twee lettertipes!
8. Die Handelsmerk-gom – Konsekwentheid & samehang
Julle logo moet ORAL goed lyk!
Julle logo moet moeiteloos pas by julle handelsmerk – julle webwerf, julle plakkate, julle promosie-items. As dit soos ’n vreemde stuk in ’n ander legkaart voel, moet julle dalk terug na die tekenbord gaan.
Het ons verskillende weergawes (vierkantig, horisontaal, net ’n ikoon)?
Moenie Comic Sans gebruik nie!
Tensy julle ’n logo vir ’n 5-jarige se limonadestalletjie ontwerp, net … moenie!
9. Logo vir julle mense – Betekenis vir mense
Pas die logo by die mense vir wie dit bedoel is?
Julle logo moet aanklank vind by die mense vir wie dit bedoel is. Dink aan julle gemeenskap se geloof, kultuur en simboliek – julle wil iets skep wat hulle inspireer, nie verwar nie! Maak seker julle logo laat mense glimlag, nie vra: “Wat beteken dit?” nie.
Verbind hierdie logo met ons gemeenskap se geloof en kultuur?
Moenie ’n logo maak wat mense verwar nie!
Maak seker dit beteken oral iets mooi, en nie iets snaaks of ongemaklik nie!
10. Die kop-om-draai faktor – Staan uit!
Julle logo moet spesiaal wees!
Wil julle hê mense moet julle logo onthou? Maak seker dat dit uitspring en nie net in die agtergrond verdwyn nie. Dit moet onderskeibaar, onvergeetlik en kragtig wees! Julle verdien ’n logo wat mense twee keer laat kyk – vir die regte redes!
Wat maak ons logo anders en onvergeetlik?
Moenie mal gaan met Clipart nie!
As dit lyk soos iets wat uit Microsoft Word 1998 kom, begin oor!
Dr Nico Simpson is ’n kunstenaar en die hoof- uitvoerende beampte by Bybel-Media. Kerkbode is ’n publikasie van Bybel-Media.